Extra compleet boekhoudprogramma 
voor professionals gericht op efficiëntie en eenvoud.

Op zoek naar een eenvoudig boekhoudprogramma? Met boekhoudprogramma Stip•t, wordt het systematisch bijhouden van de boekhouding een stuk efficiënter. De boekhoudsoftware van Stip•t bevat een breed scala aan slimme functionaliteiten die het bijhouden van de boekhouding, administratie en facturen van jou (of die van jouw klanten) nog makkelijker maakt.

Probeer nu 2 maanden gratis

mkb administratie

De mkb administratie automatiseren

Het automatiseren van de mkb administratie geeft een enorme boost aan een organisatie. Niet alleen neemt het fouten weg die u met handmatige administratie kunt maken, het vergemakkelijkt ook het hele proces. Al uw transacties worden namelijk automatisch bijgehouden door het programma. Daardoor houdt u vele uren per jaar over om te spenderen aan uw klanten of het verbeteren van uw diensten. Vooral mbk’s kunnen veel voordeel halen aan een goed passend boekhoudpakket. Denk hierbij aan de mogelijkheid om processen de automatiseren, maar ook contractregistratie en factuurverwerking te vereenvoudigen. Hieronder vindt u uit wat een boekhoudprogramma kan betekenen voor uw mkb administratie.

Mkb administratie upgradenMKB administratie​​​​​​​

Veel mkb organisaties maken nog gebruik van een spreadsheet programma als Excel. En hoewel dit programma een brede functionaliteit kent, het gaat enkel uit van manuele invoering door de eigenaar. Gedurende dit invoeringsproces kunnen er allerlei dingen fout gaan. Men kan een cijfer over het hoofd zien, een nul vergeten, of simpelweg een verkeerd cijfer in de verkeerde kolom zetten. Dit kan desastreuze gevolgen hebben voor een organisatie en vaak kost het een accountant of ondernemer uren om dit weer op te lossen. In het geval van een accountant kost het oplossen van een dergelijke fout ook nog eens veel geld. Er is tegenwoordig zoveel keus voor organisaties tussen verschillende boekhoudpakketten, dat er geen reden is om uw boekhouding niet te professionaliseren. Een goede upgrade in uw administratie brengt enorme voordelen met zich mee die niet alleen de groei van uw bedrijf vergemakkelijken, maar ook de tevredenheid van uw klanten.

Financiële rapporten in een handomdraai

Een van de grote voordelen van het digitaliseren van uw mkb administratie, is dat u altijd en overal toegang heeft tot de administratie. U logt simpelweg in met uw account en kunt direct bij de data. Daarbij is het mogelijk om in een handomdraai rapporten te downloaden gebaseerd op de automatisch vergaarde data. Hierdoor kunt u bijvoorbeeld zien welke klanten u van de meeste omzet voorzien, of op welke dagen in het jaar u de meeste omzet draait. Hierdoor heeft u altijd een goed beeld van hoe uw bedrijf ervoor staat en kunt u ook degelijke risicoanalyses maken. Bij jonge bedrijven staat of valt het financiële succes met een gedegen risicoanalyse. Gaat u wel of niet investeren in het een of ander? Gaat u wel of niet een groter pand huren. Gaat u wel of niet veel geld stoppen in het werven van nieuwe klanten?

Inzicht in klanten en facturen met mkb administratie

Een kracht van de digitale mbk administratie is dat u gemakkelijk en snel inzichten krijgt in uw klanten. Hoeveel betalen zij u en hoe lang blijft een gemiddelde klant bij u hangen? Betalen zij op tijd en zijn er wellicht klanten die een significant gedeelte van uw omzet bepalen? Deze inzichten zorgen dat u de richten van de organisatie kunt aanscherpen of veranderen. Daarbij geeft het u ook inzichten in wat klanten belangrijk vinden. Zijn er bijvoorbeeld bepaalde diensten of producten die het hardste lopen, wisselen klanten regelmatig van product en upgraden zij hun afname van uw product of dienst weleens? Door dergelijke data af te zetten tegen uw inkomsten en uitgaven, kunt u de sterktes en zwaktes van uw organisatie beter doorzien en hiernaar handelen. Het bekende pivot-point binnen een organisatie kan hierdoor efficiënt en effectief worden ingezet.

Uw data is altijd veilig

Een ander punt dat u zeker niet over het hoofd moet zien is het feit dat uw data vele malen veiliger is wanneer u gebruik maakt van een boekhoudprogramma. Uw data staat niet langer meer in gratis drives, maar wordt veilig opgeslagen op uw eigen computer of de server van de leverancier. Wanneer stapt u over?