Administraties

<< Klik hier om de inhoudsopgave te tonen >>

Navigatie:  »Geen hoofdstuk boven dit niveau«

Administraties

Een administratie is de boekhouding van doorgaans één bedrijf of organisatie. Afhankelijk van uw licentie kunt u met Stip-T meerdere administraties bijhouden. Een administratie bevat meerdere boekjaren. Voor een nieuw boekjaar hoeft u dus geen nieuwe administratie aan te maken, maar werkt u gewoon verder in dezelfde administratie.

 

  1. Kies in het menu Bestand | Administraties.

 

Administratie (opnieuw) aanmaken

  1. Kies [Nieuw] als u een nieuwe administratie wilt aanmaken of [Opnieuw] als u een bestaande administratie wilt overschrijven.
  2. Vul de naam in van de nieuwe administratie als u voor een nieuwe administratie hebt gekozen.
  3. Druk op [Volgende].
NewAdmin2
  1. Kies of er een lege nieuwe administratie moet worden aangemaakt met een rekeningschema voor vennootschap of zzp'er of dat er gegevens moeten worden overgenomen uit een bestaande administratie.
  2. Druk op [Volgende].
  3. Indien u hebt gekozen om gegevens over te nemen uit een auditfile; zie Auditfile.
  4. Indien u hebt gekozen om gegevens over te nemen uit Stip-T dan kunt u vervolgens aangeven welke gegevens (alles, grootboek, relaties, etc.).
  5. Indien u hebt gekozen om gegevens over te nemen uit een SnelStart; zie SnelStart.
  6. Druk op [Administratie (opnieuw) aanmaken].
  7. De administratie wordt nu aangemaakt en direct na aanmaken geopend.

 

Een geopende administratie wordt rechts onderin de taakbalk getoond (in het rood als deze anders is dan de default administratie).

AdminStatusbar

 

Backups

U hoeft zich geen zorgen te maken over backups:

 

Wilt u tussentijds een backup maken of een backup terugzetten, ga dan naar Bestand | Backups beheren.